Thursday, 14 October 2010

CHAPTER 8-hati

aku ade bace satu kate2 hikmah nih kat iluvislam.com..aku ase,tuh hadis..aku just nk share something yg berguna kat korang..i bet,korang da tahu..tp kadang2,walaupon kite tahu something..mcm-jangan rase panik bile berlaku kecemasan sebab nanti pertimbangan jadik ta waras..ye,kite tahu..jgn panik tym cemas tp kite still ta ley amalkan sbb..bile kecemasan..mcm gempa bumi ke..automatically,adrenaline da rush kat kite punye vein..konpem kepale otak da pasang siren berbunyi "danger..danger"..tape,biar speaking sket..baru nampak elegan..maka,kat situ,pentingnye org utk mengingatkan..ayat2 kat bawah nih,secare jujurnye,aku da paraphrase..ta tahu paraphrase tuh ape?sile belajar 'academic english'..means,tuh ayat aku yg telah diubah suai dr ayat asal..make,sesiape yg ade niat nk plagiar,sile lupekan niat yg ta suci lagi ta murni tuh..hak cipta terpelihara dan hy boleh dipulihara oleh aku jep..harap maklum..


lemas
kite semua ade hati..sile akui..macammane kite nak tahu hati kite tuh hidup atau mati?senang jep..kite solat..cube kite cari hati kite dalam solat kite..macammane nk cari hati dlm solat? kalo hati kite hidup tym solat,cube revise solat kite..penuh khusyuk dan pengharapan tak?ade tak rase ikhsan dlm solat?lau ta ade,kite cari hati tym kite bace al Quran plak..jumpe hati kite tak?maksudnye,bile kite bace,ade rase getar tak?ade rase ketenangan tak?kalo tade..tape..kite ley round2 lagi..kite cari pulak tym kite tengah bertafakur mengingati mati..jumpe tak?kite ade rase takot tak bile pikir pasal mati and segera utk utk beramal tak?Bertafakur mengingati mati adela last stage..lau kite ta jumpe gak hati kite,bukan maksudnye hati kite betul2 da mati or factually,yes..ayat ni sedikit mengelirukan..sile abaikan..

perlukan hikmah budak civil engineering kat sini utk repair hati

doctor,i am sick..=(


no worries,kite ade Allah kan?Allah kan yg cipta hati kite?make,kite bg hati kite kat Allah,and mintak kat Allah,kite nak tukar hati yg baru..

hati itu penting dalam hidup kite..sepenting setitik air bg seorang musafir yang dehydration di padang pasir..


please dun eat me..

what the.....


nota kaki:ok,aku lapar sebenarnye..
references: gambar2 di atas dicilok dari inche google yang berotak geliga

KAKI SEMBANG

© CERITERA ET CETERA
Maira Gall