Friday, 3 December 2010

CHAPTER 31-cobaan

penat sudah mengusya blog manusia di sekeliling
yang aku kenal
yang aku ta kenal
blog mereka
not bad~
tapi aku bg thumbs up jari kaki dan tangan
pade blog yang bile kite membacanye
bagaikan berade di taman2 syurga
maksudnye
isi2 yang dy bagi berilmiah dan buat kite makin dekat dengan yang maha melihat

ade satu blog nih
aku usya komen2 yang ade sekilas lalu
dan mata aku tertancap pade satu komen nih
yang aku suke gilaa

tapi aku tamo tulis komen tuh balik
aku ase ta besh menquote komen orang
nak summarize
aku ase bukan summarize namenye
reessay adela

camni..
bile kite ditimpa sesuatu ujian
ade tym kite rase ujian tuh ringan
baru ase susah sket tbe2 ALLAH da bg jalan keluar
jadik kite tunjuk rase syukur tuh sikit
kadang2,kite ase ujian tuh berat sangat
jiwa terseksa
hati rase da sanggup nk pikul
sampai kite akan kate dalam hati
"ya ALLAH,di manakah bantuanMU?"
make bile ALLAH bg jalan keluar
kite tunjuk rase bersukur tuh sangat la banyak

kenape eh ujian ade sikit dan byk?

jadi analoginye macam nih
kalau ALLAH menimpakan ujian yg ringan, maka kita juga akan memandang ‘ringan' pd Allah.
kalau ALLAH menimpakan ujian yang berat, maka bukankah kita akn memandang ‘berat’ pd Allah?
jadik makin berat ujian
makin kite rase dekat ngan ALLAH kan?

Follow by Email

 

BingKiSan Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template