Tuesday, 29 March 2011

CHAPTER 66- sakit

sihat tuh kite takkan pernah rase nak hargai bile kite tak rase betape sakitnye sakit..

4hari lepas boley la nak dikatakan hari yang menyeksakan bg aku

i got injured kat my leg..belah kanan kat bahagian tapak kaki, terseliuh + bengkak..

kaki aku terseliuh sebab main netball hari rabu tuh

first tournament lagi da terseliuh tapi aku bantai main sampai 3rd tournament sebab aku rase kaki aku ok lagi tym tuh

tapi malam tuh, memang terase la sakit gila kaki aku..

malam tuh aku lapar gila nak makan tapi ta larat nak masak mi segera..

senyap2 aku nangis tapi last2 terkantoi depan cikin jugak..malunyaaaaaaaaaaaaaaaa

esoknye, pagi2 lagi aku da balik kampung..

sakit memang sakit..mase nak solat subuh tuh menangis2 aku berjalan nak g bilik air..tapi aku pakse gak..

tym balik kampung tuh ta yah citer ah jauhnye perjalanan..

semua orang tengok aku yang jalan lambat gila dan terhinjut2..

lantaklah..yang penting aku nak sampai uma..

sampai jep uma petang tuh mak aku terus bawak g urut

lagila terseksa bile makcik tuh urut kuat gila kat bahagian yang sakit..

sabar jepla..

tapi memang bestla kat uma

dapat layanan first class

tapi tu lah

rase bersalah pulak kat mak ta dapat tolong sangat buat kerja uma

im sorry mak..



tapi mmg sakit nih mengajar aku betape pentingnye sihat

before2 nih aku ta penah la sakit seteruk tuh..

solat duduk, betape rindunye aku solat berdiri

jalan macam orang tempang, betape rindunya aku nak jalan macam biase

dan utk pertame kalinye aku pakai tongkat!

tula, dulu teringin sgt sebab nampak cam cool..tapi buat sakit tangan jep..

dan aku ley bayangkan orang2 yang kurang upaya, yang buta, yang pekak, yang bisu, yang hilang tangan, hilang kaki..aku ley paham perasaan dorang yang mahukan sebuah kehidupan yang normal..

terima kasih kepade kawan2 yang amik berat terutama laila

bersyukurlah dengan kesihatan yang kita dapat skang dan gunakan dengan baik sebab jangan menyesal kite tak dapat buat ape yang kite nak buat bile kite da sakit..

nota kaki: kaki masih lagi sakit jalan macam orang tempang..doakan aku sihat..=)

KAKI SEMBANG

© CERITERA ET CETERA
Maira Gall