Wednesday, 27 July 2011

CHAPTER 85-apaper jep

layan video nih kejap..it is kind of cool!




penat jugak bile asal nak tulis tajuk entry jep, kene tengok aku da buat chapter sampai mane. plan lepas nih nak tukar blog punye view bg menarik siket utk dibace  especially utk aku reread. plan tuh, tunggu aku da sampai comp lab kat UNMC lah sebab tenet kat sane laju kot utk survey2 template and whatsoever. insya ALLAH..

hari nih, kebanyakan blog yang aku bace mengisahkan refleksi diri mereka sepanjang tahun nih, ape yang mereka telah buat, perasaan mereka dan tak lupe juge, plan2 utk bulan ramadhan nanti.

siapa yg ta tunggu ramadhan? ramadhanlah satu2nye bulan dimana ALLAH melipatgandakan ganjaran amalan kite. di dalamnya ada malam lailatul Qadar. malam yang special utk kite jep ; umat Rasulullah, umat yang singkat perjalanan hidup mereka.

and yes, aku juge tgu ramadhan bukan sebab 1 ramadhan nih birthday aku jep, haha..tp sebab keberkatannya dan kelebihannya. who knows, i will not be here again to taste the greatness of ramadhan.

kat blog nih, byk aku letak perkara2 yang baik. pasal agama. dan mungkin juga tanpa sedar aku ade sakitkan hati orang yang membaca..

i am sorry..


aku bukan budak baik
bukan budak jahat pun ye - wawawa
i can be both - hehe

sape cakap budak ex kisas tuh mesti stok2 selamanya alim? i cant tell sebab aku ta mati lagi dan aku ta tahu tempat aku kat syurga atau neraka. iman di dada ley naik. ley turun. turun menjunam. turun berperingkat2. tp tym turun takkan nak selamanya turun kan? mcm, kalau hang fail bio ka, takkan next exam pong nak fail? mau kene keje ngan mak keliling uma. ngee.

aku pun dulu budak SMK . kalau hang pena sekola kat smk, hang tahu kan cane keadaan dy? jadi ape yang aku nak sampaikan kat sini adela, aku insan biase. yang sering buat dosa. yang sering lalai. bile aku post bende2 baik, bukan sebab nak tunjuk baik (ke ye?nauzubillah). tapi aku nak kongsi ape yang aku tahu, ape yang aku rase. harap korang juge same2 tahu pasal Islam dan dapat manfaatnye.

ramadhan is coming! yeye
and the devil iblis syaitan sume da nak pegi da. kene rantai. yeye


tapi jgn lupe kite ada nafsu. maka ta ley la berlagak cam kite takkan buat dosa tym pose nanti. ye tak? selamat berpuase kepade sume. selamat hari lahir kpd diri sendiri.

kate orang2 yang bg tazkirah, ramadhan ni bulan tarbiah. maknanya, kalau kite betul2 jadikan ramadhan kali ni penuh bermakne, sampai ia boleh ubah kite yang jahil jadik tahu, yang jahat jadik baik, yang baik jadik super baik. insya ALLAH ia akan berterusan sampai next ramadhan. amin .

" ramadhan itu awalnya rahmat, pertengahannya keampunan dan akhirnya keselamatan drp api neraka. " (hadis)

Follow by Email

 

BingKiSan Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template